English
 
به انبارهای عمومی و خدمات گمرکی ایران خوش آمدید. / ثبت نام کنید / ورود

اخبار

بازدید معاون دادستانی استان خراسان رضوی از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی شعبه مشهد

بازدید معاون دادستانی استان خراسان رضوی از شرکت انبارهای عمومی و خدمات گمرکی شعبه مشهد
«سیدهادی شریعت یار» معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی خراسان رضوی از انبار گمرک مشهد بازدید و در جریان آخرین وضعیت کالاهای موجود در انبار کالاهای متروکه قرار گرفت.

در این بازدید سیدهادی شریعت یار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادستانی خراسان رضوی ضمن تاکید بر دستور دادستانی کل کشور و رئیس قوه قضاییه در بحث جلوگیری از تضییع اموال عمومی و دولتی و بیت المال، افزایش سرعت در ارائه خدمات و جلوگیری از اتلاف زمان در بروکراسی های اداری، اموال و کالاهای دپو شده در کمترین زمان ممکن چه از نظر تحویل به صاحبان کالا یا قرارگیری در چرخه فروش و مزایده تعیین تکلیف شود.

معاون دادستانی مشهد در ادامه افزود: بسیاری از کالاهای تاریخ مصرف گذشته و یا معدوم شده در انبارهای سازمان اموال تملیکی در نتیجه قصور و عدم توجه به موصولات انبارداری بوده است که باید به جدیت این مهم پیگیری گردد.

وی هدف از این بازدید را توجه ویژه رییس قوه قضاییه به گمرکات و سازمان اموال تملیکی و حفاظت از اموال عمومی و دولتی و پیشگیری از تضییع حقوق مردم برشمرد و در پایان این بازدید جز در مواردی چون پایش‌های تصویری و اطفاحریق که تذکرات لازم نیز داده شد با مطلوب عنوان نمودن بحث ورود کالا به گمرک مشهد و روند ترخیص کالا وموضوع کالاهای متروکه بیان داشت که بخشی از مشکلات در حوزه قانون گذاری و بخشنامه هاست که برای ارباب رجوع ایجاد مشکل  نموده است که اظهارامیدواری کرد از طریق دادستانی استان و کشور پیگیری های لازم در این خصوص انجام شود.

دکترجعفری ناظر گمرکات خراسان رضوی و مدیر کل گمرگ مشهد نیز در این بازدید با شرح مختصری از نحوه ورودکالا به گمرک و صدور قبص انبار کالا و اخذ مجوزها و ترخیص کالا از گمرک، مشکل اساسی در بحث دپوی کالاها را به عدم توفیق صاحبان کالا در اخذمجوزهای لازم علی الخصوص دریافت کد رهگیری بانک یا کد ساتا از بانک مرکزی اعلام کرد و افزود: دریافت این کد گاها چندماه به طول می انجامد و همین امر باعث میشود مدت زمان مجاز نگهداری کالا در انبارهای گمرک به پایان برسد و کالا تحویل سازمان اموال تملیکی گردد.

 دکتر جعفری در پایان با اشاره به اینکه گمرک محل تبادل اقتصادی و تجاری کشور است و به همین جهت می‌بایست تصمیماتی در سطح کلان اتخاذ گردد تا بتوان به ارباب رجوع و خصوصا واحدهای تولیدی حداکثر تسهیلات ممکن داده شود تا آنها بتوانند کالاهای خود را در حداقل زمان و با حداقل اسناد ترخیص نمایند تا در روند تولید خللی وارد نشود.

لازم بذکر است در این بازدید معاون دادستانی به صورت مستقیم با ترخیص کاران و کارگزاران گمرکی و خدمت گیرندگان مستقر در گمرک مشهد و همچنین رانندگان گفت‌وگو و درجریان مشکلات آنان قرار گرفت.


 


 

۲۷ فروردین ۱۴۰۲ ۱۴:۱۲
تعداد کلیک: ۲۷۱

نظرات بینندگان

میانگین امتیاز کاربران: 0.0  (0 رای)

امتیاز:
نام فرستنده: *
پست الکترونیک:
نظر: *
 
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500